צור קשר
עמוד הבית > עורך דין תאונות דרכים > תאונות דרכים עם אופנוע

תאונות דרכים עם אופנוע

סוגיות הקשורות בתאונות דרכים עם אופנוע

תאונות דרכים עם אופנוע

עורכי דין תאונות אופנוע

אופנועים הינם כלי רכב נוח, יעיל וחסכוני בדר"כ, ואולם הנהיגה ברכב מסוג זה, טומנת בחובה סיכונים רציניים לפגיעות גוף קשות עקב תאונות דרכים. עקב הסיכונים הגלומים בנהיגה באופנוע, הביטוחים הינם יקרים ביותר, ורוכבים רבים מתפתים פעמים רבות, לא לבטח את האופנוע כלל וזאת למרות שיש חובה בחוק לבטח את האופנוע בביטוח חובה ועברה על חוק זה עשויה להביא להגשת כתב אישום מחד ולסיכון כלכלי קשה כאשר הרוכב פוגע בהולך רגל או נוסע שהוא מרכיב נפגע בתאונה.

כאשר רוכב אופנוע מבטח את האופנוע, יש לשים לב לביטוח החובה אותו רוכשים.

היום, כחלק מהניסיון להקטין את עלויות הביטוח, מציעות חברות הביטוח, לבטח את האופנוע בביטוח חובה מוזל ב-20% לערך, תמורת רכישת מרכיב השתתפות עצמית בגובה של 25,000 ₪ בגין נזק שאינו נזק ממון (כאב וסבל) ו-7 ימי היעדרות מהעבודה בגין מחלה. לצערנו, רוכבי האופנועים, מתפתים לרכוש פוליסות מוזלות אלו, מבלי להבין את המשמעות האמיתית של הפוליסות. פעמים רבות, נפגעי תאונות הדרכים עם אופנועים, סובלים פגיעות קלות אשר מצריכות טיפולים לאורך זמן אבל לא מותירות נכות. יוצא איפה, כי בתאונות מסוג זה, שבהן לא נותרת לרוכב נכות, והוא לא נעדר מהעבודה יותר משבוע, הוא לא יקבל פיצוי מחברת הביטוח ואפילו אם מדובר בתאונה עם פגיעה קשה שבה לא נותרים אחוזי נכות. לדוגמא אדם נפגע בתאונת דרכים ונגרמו לו שפשופים שהצריכו טיפולים וחבישות לאורך זמן רב (פגיעות שכיחות אצל אופנוענים) או שנגרם לו שבר שאינו מותיר נכות (שברים בצלעות, שבר פשוט בשורש כף יד, שבר בעצם הבריח וכדומה). אותו אדם עבר טיפולים רבים, פזיותרפיה, וכדומה. כמו כן הוא נעדר מעבודתו למשך שבוע. אותו נפגע לא יקבל כל פיצוי במסגרת פוליסה עם השתתפות עצמית, בעוד שבפוליסה ללא השתתפות עצמית הוא יכול היה לקבל פיצוי בסך של 16,000 ₪ בגין השבר ועוד פיצוי בגין הפסד ימי עבודה. גם בתאונות עם נכויות קשות, יופחתו מהפיצויים הסופיים, אותם סכומים של ההשתתפות העצמית. לאור האמור, אנו סבורים כי אין לרכוש ביטוחי חובה עם רכיב השתתפות עצמית, מאחר ורכיב זה מפחית באופן משמעותי את זכאותו של נפגע בתאונת דרכים, בעוד שהחיסכון אותו מקבל הנפגע הינו קטן ביותר לעומת הנזק שעשוי להיגרם ברכישת פוליסה כזו.

כמו כן ובמסגרת הניסיון להפחית את עלויות הביטוח, בעלי אופנועים רוכשים פוליסת ביטוח חובה המכסות את הנהג בלבד ולכן יש לשים לב ולא לתת לגורם אחר לנהוג באופנוע המכוסה בביטוח שכזה, אשר עשוי להעמיד את כל המעורבים בדבר בסיכון כלכלי רציני.

תאונת דרכים עצמית

תאונות שכיחות בהן נפגעים רוכבי אופנוע, הינן תאונות עצמיות, כלומר תאונות בהן לא מעורב רכב נוסף. במקרים אלו יש להיערך מראש למקרה של תביעה נגד חברת הביטוח, ולדאוג לכך שבידי הנהג יהיו ראיות להתרחשות התאונה. הכוונה באיסוף ראיות הינה לראיות חיצוניות. לדוגמא: דו"ח פינוי מד"א ממקום התאונה, שמות עדים לתאונה, דו"ח שמאי או קבלות על תיקון האופנוע וכדומה. נקודה זו חשובה ביותר, בכדי לייעל את המו"מ מול חברת הביטוח.

תאונה קלה ? לא בהכרח

פעמים רבות, רוכבי אופנוע סבורים כי הפגיעה בתאונת הדרכים בה היו מעורבים, הינה פגיעה קלה, ואינם פונים לטיפול רפואי, אלא בשלב מאוחר מאוד והדבר מקשה על ניהול המו"מ מול חברת הביטוח שסבורה במקרים רבים, שהמניע לפנייה לטיפול רפואי אינה נעוצה בצורך אמיתי לקבל טיפול רפואי אלא מניסיון "להרוויח" כסף על חשבון חברת הביטוח. מניסיוננו, ישנה חשיבות רבה לפנייה לטיפול רפואי בהקדם, וזאת גם בכדי לערוך בירור רפואי אמיתי וגם בכדי שהדבר לא יכביד מאוחר יותר על התביעה, היה ותידרש תביעה כזו. במקרים רבים בהם טיפלנו, נפגעים לא התייחסו ברצינות לפגיעות שלהם, ורק בגלל שאנו התעקשנו על ביצוע בדיקות מסוימות, אובחנו ממצאים משמעותיים והנפגעים זכו בפיצויים ראויים.

חשוב לפנות לייעוץ עו"ד המתמחה בתביעות פיצוים לנפגעי תאונות דרכים עם אופנועים

ישנה חשיבות רבה לפנות לייצוג משפטי על ידי עו"ד המתמחה בתאונות דרכים של אופנוענים. כפי שכבר הסברנו תאונות דרכים רבות אשר נראות קלות מתגלות בסופו של דבר כתאונות עם נזקים משמעותיים, והדבר בא לידי ביטוי, בעיקר בתאונות דרכים עם אופנועים. לאור האמור ישנה חשיבות לפנות לעו"ד מומחה, אשר יידע לנתב ולהנחות את הנפגע לאילו בדיקות עליו לגשת ובאילו הליכים עליו לנקוט בכדי שיוכל לקבל בסופו של יום את הפיצוי המגיע לו בגין נזקיו.

זאת ועוד, לעיתים, הנפגעים אינם יודעים כי תאונה שאירעה להם, הינה תאונה אשר נחשבת לתאונת דרכים ויכולה לזכות בפיצויים. לדוגמא מצב שבו רוכב האופנוע נפגע במהלך עלייה או ירידה מהאופנוע, במצב של כוויה מהאגזוז של האופנוע וכדומה.

לאור האמור לעיל ישנה חשיבות רבה לפנות לייצוג משפטי על ידי עו"ד מומחה בייצוג אופנוענים, אשר בקי בכל הדקויות המשפטיות והרפואיות ושיוכל ללוות את הנפגע מתחילת הדרך ועד סופה.


כל הזכויות שמורות לעו"ד ליאנה חזין רביב, משרד עו"ד רונן ברק ושות' , עורך דין תאונות דרכים המתמחה בתאונות אופנוע, תאונת אופנועתאונות אופניים ותביעות ביטוח.

כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין רונן ברק ושות' – אין להעתיק או לעשות שום שימוש בתוכן האתר ללא אישור מראש ובכתב.
Binsted Digital
דילוג לתוכן