צור קשר
עמוד הבית > עורך דין נזקי גוף > כיסוי התלמיד בביטוח תאונות אישיות תלמידים

כיסוי התלמיד בביטוח תאונות אישיות תלמידים

כיסוי בביטוח תאונות אישיות תלמידים:

כאמור כל תלמיד שנגרם לו נזק גוף שאירע במקום כלשהו בשטח המדינה והשטחים המוחזקים ובכל מקום אחר בעולם, בכל שעה משעות היום בין שיש לה קשר לפעילות המוסד החינוכי ובין אם לו זכאי לכיסוי כדלקמן (על פי פוליסה של כלל):

  • במקרה מוות – סכום השווה ל-141,000 ₪
  • בנכות מלאה וקבועה – סכום ביטוח בסיסי בסך של 340,000 ₪ בתוספת "מענק חומרה" בשיעור של 50% מהסכום הבסיסי, קרי סך של 564,000 ₪.
  • בנכות חלקית וקבועה ישולם פיצוי שיחושב על פי האחוזים הקבועים לאותה נכות על פי התקנות, המחושב מסכום הביטוח הבסיסי, למעט נכות חלקית קבועה הנמוכה מ-5% למעט תביעה בגין שיניים.

יוצא איפה כי תלמיד אשר נותרה לו נכות בשיעור של 10% יקבל פיצוי בסך של 34,000 ₪. באם 100 תלמידים הזכאים לפיצוי בסך של 34,000 ₪ לא מגישים תביעה, חברת הביטוח שומרת בקופתה 3,400,000 ₪. ואולם מדובר בדוגמא מינימלית מאחר ופעמים רבות הנכויות גבוהות מאוד, וסכומי הפיצוי הינם גבוהים הרבה יותר.

בנכויות חמורות המגיעות ל-80% ומעלה זכאי התלמיד למענק חומרה של 50% וסה"כ: 451,200 ₪. מספיק ששלושה תלמידים לא ידעו על זכאותם לפיצוי, חברת הביטוח שמרה לעצמה למעלה ממיליון ₪ בקופה.

בנכויות חלקיות של 30% חברת הביטוח תשמור לעצמה סכום של כ-112,800 ₪ על כל תלמיד.

בתאונות אישיות תלמידים, חברת הביטוח מחויבת לשלם את הפיצוי, על פי תנאי הפוליסה, ואין צורך להוכיח רשלנות של גורם מסוים ומכאן שלחברות הביטוח יש אינטרס ברור להעלים מידע זה מההורים.

יובהר כי גם הורה, אשר נוטל חלק בפעילות רשמית של המוסד החינוכי, ללא קבלת שכר, פעילות אשר מתקיימת בשטח של המוסד החינוכי או מחוץ לתחומי המוסד החינוכי, כמלווה ו/או כמשגיח בטיולים ו/או כמשגיח באירועים אחרים מטעם ו/או במסגרתו, זכאי לפיצוי בשיעורים האמורים.

הביטוח אינו מכסה מקרה של תאונות דרכים בארץ או בחו"ל. יחד עם זאת כדאי לרכוש הרחבה של הפוליסה שתחול גם על תאונות דרכים שאירעו בחו"ל.

מקרים בגינם ניתן פיצוי:

תלמיד אשר נספה בתאונת צלילה במהלך חופשת עם הוריו באילת, זכאי לפיצוי על פי הפוליסה.

ילד בגיל 4 הלך עם אמו לעבודתה, ובמהלך שהותו עמה בעבודה, החדיר את כף ידו למגרסה שעמדה במשרד ו-3 מאצבעות ידיו נכרתו. התלמיד קיבל פיצוי מחברת הביטוח.

המנוח למד בבית ספר תיכון בשנת הלימודים תשס"ג וסיים את לימודי כיתה י"ב בבית הספר. לאחר ששנת הלימודים הסתיימה, אירעה תאונה בה נפגע המנוח בחלק שמאלי עליון של חזהו, ממסור דיסק שהחזיק וכתוצאה מתאונה זו נפטר המנוח. בית משפט השלום קבע כי הפוליסה חלה עליו וחייב את הנתבעת לשלם לו. גם ערעור על תיק זה נדחה.

תלמיד בן 12 שנים, שיחק כדורגל בשעות אחה"צ עם חבריו בחצר בית ספר בעיר מגוריו. הכדור עף על גג אחד המבנים בחצר והתלמיד טיפס על הגג על מנת להביאו. בעת שהלך על הגג, נשבר בגג והתלמיד נפל לתוך האולם ונחבל בכל חלקי גופו. חברת הביטוח שילמה לו כספים על נכותו בגין אותה תאונה.

ילד בן 5 הלך עם סבתו לקניון בעיר מגוריו בשעות אחה"צ. במהלך משחק בקניון, נתלה על המדרגות הנעות אשר פעלו באותה עת והתרומם איתם לגובה של כ-ארבע מטרים ואז נפל ארצה ונחבל בראשו. חברת הביטוח שילמה לו פיצוי בגין נכותו.

במקרה אחר בית משפט קיבל תביעה לתגמולי ביטוח של הורי תלמיד אשר בנם נפטר כתוצאה מתאונת צלילה, שלא היתה במסגרת בית הספר, למרות שהתביעה הוגשה לאחר תקופת ההתיישנות שהינה במקרה דנן 3 שנים. בית המשפט קבע כי אכן מדובר בטענת התיישנות רצינית ואולם במקרה דנן יש חשיבות מיוחדת לכך שחברת הביטוח או הרשות המקומית יביאו לידיעת ההורים את קיומה. הכיתוב המופיע בגב שובר התשלום של אגרת החינוך אינו יכול להוות הודעה מספקת ממספר טעמים. ראשית, מדובר בכיתוב לא מודגש אשר מופיע בין שלל הוראות נוספות. שנית, בשובר אין הפניה להוראות שבגבו אלא רשום באופן סתמי "לשירותך מידע נוסף מעבר לדף". שלישית, בכיתוב אין הסבר מינימאלי על כך שפוליסת התאונות חלה גם על תאונות שמתרחשות מחוץ לבית הספר וללא כל קשר לפעילות הבית ספרית, דבר שאיננו מובן מאליו. הערעור שהגישה חברת הביטוח לבית המשפט המחוזי, נדחה.

כל הזכויות שמורות לעו"ד ליאנה חזין רביב, משרד עו"ד רונן ברק ושות', עורכת דין נזקי גוף, תאונות ילדים, תאונות תלמידים ונזיקין.

כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין רונן ברק ושות' – אין להעתיק או לעשות שום שימוש בתוכן האתר ללא אישור מראש ובכתב.
Binsted Digital
דילוג לתוכן