צור קשר
עמוד הבית > עורך דין תאונות דרכים > אושרה לכם נכות? תוכלו לתבוע

אושרה לכם נכות? תוכלו לתבוע

כיום תובעים רבים לא יודעים כי עליהם להגיש תביעה בתוך 3 שנים מיום התאונה, להצעת החוק החדשה שאושרה אתמול בוועדת חוקה, חוק ומשפט חוק ההתיישנות יחול 3 שנים מיום שנקבעה הנכות. מאמר במדור שאלות ותשובות בעיתון ידיעות אחרונות נכתב על ידי ליטל דוברוביצקי בסיועה של עורכת הדין ליאנה חזין רביב.

מהי משמעות ההצעה?

אושרה לכם נכות? תוכלו לתבוע כיום תובעים רבים לא יודעים כי עליהם להגיש תביעה בתוך 3 שנים מיום התאונה, להצעת החוק החדשה שאושרה אתמול בוועדת חוקה, חוק ומשפט חוק ההתיישנות יחול 3 שנים מיום שנקבעה הנכות. מאמר במדור שאלות ותשובות בידיעות אחרונות נכתב על ידי ליטל דוברוביצקי בסיועה של עורכת הדין ליאנה חזין רביב.גדולה ביותר. עד היום נפגעים בתאונה היו צריכים להגיש תביעה בתוך 3 שנים מיום התאונה, ולא משנה אם הנזק שלהם התגבש, כלומר גם אם לא נקבעה להם נכות לצמיתות. על פי ההצעה שאושרה לקריאה ראשונה אתמול מירוץ ההתיישנות יחל מיום התגבשות הנזק, כלומר 3 שנים מיום שנקבעה הנכות. לדוגמה: משה נפגע בתאונת דרכים קשה ב 1.1.2010, ולכן עליו להגיש את התביעה עד ל 1.1.2013 גם אם עדיין לא נקבעה לו הנכות לצמיתות. על פי ההצעה החדשה, מרוץ ההתיישנות יתחיל כשתיקבע לו נכות לצמיתות.

האם מדובר בחוק?

זו הצעת חוק שאושרה אתמול בוועדת חוקה, חוק ומשפט להצבעה לקריאה ראשונה. אם תאושר בקריאה ראשונה עליה לעבור קריאה שנייה ושלישית, וכן חתימה ופרסום כדי שתהיה חוק מחייב.

אם אפגע היום בתאונה, עד מתי אוכל לתבוע?

אם אתה נפגע היום בתאונה, וברצונך לתבוע את המבטחת על פי פוליסת ביטוח אישית, יש באפשרותך להגיש תביעה בתוך 3 שנים מיום התאונה. קטין יכול לתבוע בתוך 3 שנים מהגיעו לגיל 18, שכן המועד שבו הוא קטין אינו נחשב. מובן שהדברים אמורים ונוגעים רק לתביעה בגין פוליסה על פי חוק חוזה ביטוח, שכן אם מדובר בתאונת דרכים ו או כל תאונה אחרת שבגינה ברצונך לתבוע נזקי גוף, מועד ההתיישנות הוא 7 שנים מיום האירוע, אלא אם כן הנזק התגלה מאוחר יותר.

מהי חשיבות ההצעה?

אם היא תאושר היא תהיה בעלת משמעות רבה, שכן כיום תובעים רבים לא יודעים כי עליהם להגיש תביעה בתוך 3 שנים. לכן, כאשר הנכות מתגבשת והם פונים בתביעה לחברת הביטוח, הם מאבדים את זכויותיהם. במקרים אחרים, תובעים המודעים לתקופת ההתיישנות צריכים לפנות לחברת הביטוח ולבקש להאריך את ההתיישנות בהסכמה, או להגיש תביעה לבית המשפט לבקשת ארכות עד להתגבשות הנזק. אם תוארך תקופת ההתיישנות, יוכלו התובעים להגיש תביעות במועד לאחר התגבשות הנזק בלי להעמיס על בתי המשפט תביעות מיותרות.

הכתבה הוכנה בסיוע עו"ד ליאנה חזין-רביב, שותפה במשרד עו"ד רונן ברק ושות' המתמחה בדיני נזיקין וביטוח.

כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין רונן ברק ושות' – אין להעתיק או לעשות שום שימוש בתוכן האתר ללא אישור מראש ובכתב.
Binsted Digital
דילוג לתוכן