צור קשר
עמוד הבית > עורך דין תאונות דרכים > פיברומיאלגיה לאחר תאונת דרכים

פיברומיאלגיה לאחר תאונת דרכים

איך תאונת דרכים קלה הסתיימה בפיצוי של 400,000 ₪ ?

פיצוי מירבי ומיצוי זכויות לנפגעי תאונות דרכים הם לא רק סיסמה, אנו באמת משנים חיים עבור לקוחותינו

הידע אשר צברנו ברבות השנים בטיפול בנפגעי גוף ונפש, מציב אותנו היום בשורה הראשונה של משרדי עו"ד אשר ימצו את מלוא זכויות הנפגעים ובמקרים אלו, אנו משנים חיים. אם נפגעת בתאונת דרכים ואתה לא רוצה שחברות הביטוח יחסכו על חשבונך תתייעץ עם עורכת הדין ליאנה חזין רביב, בעלת ניסיון ומומחיות בטיפול בתיקי נזיקין ונפגעי גוף.

מהי פיברומיאלגיה

תסמונת פיברומיאלגיה ובשמה העברי "דאבת" או "דאבת השרירים" הינה מחלה המאופיינת, בין היתר, על ידי כאבי שרירים וכאבים גרמיים מפושטים כרוניים, קישיון שרירים, עייפות, הפרעות שינה, חוסר ריכוז, נימול, כאבי ראש פיברומיאלגיה מופיעה בעיקר אצל נשים, ופחות אצל גברים. איבחון המחלה נעשה בדרך כלל, על ידי דיווח של החולה על כאבים כרוניים מפושטים וכן תלונות על עייפות, בעיות קוגנטיביות, בעיות בשינה, כאבי ראש, הפרעות במצב הרוח וכדומה. בדיקות מעבדה לא יעלו ממצאים, ופעמים רבות נשלחים החולים במהלך הבירור לבצע בדיקות כאמור בכדי לשלול מחלות אחרות.

הכרה במחלת הפיברומיאלגיה

בעבר היה קושי להכיר בכלל בקיומה של המחלה, אך בשנים האחרונות, מומחים רבים מכירים בה וההכרה בקשר הסיבתי שבין התסמונת ובין טראומה הולך וגובר. היום ישנם מחקרים רבים המראים כי טראומות גופניות ונפשיות הביאו להתפתחות התסמונת, בין היתר, אצל גברים שלקו בתסמונת בתר חבלתית (פוסט-טראומה) לאחר פציעה קרבית. מחקרים אף הראו כי אנשים אשר סבלו מפיברומיאלגיה ונבדקו, נמצאו כמי שסבלו מתסמונת בתר חבלתית. גם פגיעות עמוד שדרה צווארי לרבות אחרי תאונת דרכים, תוארו כגורמים להתפרצות תסמונת הפיברומיאלגיה.

כיצד משפיעה התסמונת על החיים של הלוקים בה?

התסמונת מופיעה פעמים רבות בגלים. בעת התפרצות, רואים כי ישנה ירידה משמעותית בתפקוד היומיומי, בעבודה ובחיים האישיים של הלוקים בה. לחולים בתסמונת מומלץ להתמיד בפעילות גופנית מתונה, הליכה, הידרותרפיה, טיפולים תמיכתיים נפשיים, תרופות ורפואה משלימה. ישנם מומחים אשר ממליצים על שימוש בקנאביס להפחתת הכאב, ומאידך ישנם מומחים אשר שוללים את הטיפול בקנאביס לחולי פיברומיאלגיה.

כיצד נקבעת הנכות של הלוקים בפיברומיאלגיה?

הנכות של הלוקים בתסמונת נקבעת היום על ידי מומחה בתחום הריאומטולוגיה. לעיתים גם מומחה בתחום הפנימאי יוכל לקבוע נכות. ככל שמדובר בתאונת דרכים, התובע מגיש תביעה לבית המשפט ומבקש מומחה בתחום הריאומטולוגיה. לעיתים הלוקים בתסמונת סובלים גם מתסמונת כאב כרונית נפרדת. ס' עברה מספר תאונות דרכים וסבלה מפגיעות שונות. בשל תסמונת כאב כרוני וממצאים המתאימים לפיברומיאלגיה התעקשנו על מינוי מומחים בתחום הכאב ובתחום הריאומטולוגיה ואכן ההתעקשות היתה נכונה שכן מעבר לקביעת הראומטולוג ולפיה היא סובלת מפיברומיאלגיה בגינה נקבעו לה 10% נכות, קבע המומחה בתחום הכאב כי היא סובלת מתסמונת כאב כרונית בגינה נקבעו לה 40% נכות. לפעמים יש צורך להתעקש על מינוי של מומחים בשני התחומים ולא רק באחד מהם, בשל הסברה המוטעית כי מדובר בתחומים חופפים. חשוב לציין כי לעיתים יש מקום לבקש גם מינוי מומחה בתחום הנפשי, לצורך בחינת הנכות בתחום זה, כאשר לא בהכרח קיימת חפיפה בין התחומים, למרות שמצוקה נפשית היא חלק מתסמינה של תסמונת הפיברומיאלגיה.

היום, נקבעת הנכות על פי סעיף סל כללי – סעיף 35 המתייחס למחלות העצמות והפרקים וקובע שיעורי נכות משתנים. יחד עם זאת, ישנה הצעה לתיקון תקנות הנכות של המוסד לביטוח לאומי והכנסת סעיפים יעודיים לפיברומיאלגיה.

הצלחות שלנו בייצוג הלוקים בתסמונת פיברומיאלגיה:

ח' נפגעה בתאונת דרכים כהולכת רכב ונקבעו לה 6% נכות , בהם 5% עקב החמרת מחלת פיברומיאלגיה ממנה סבלה במשך שנים.
בפשרה אליה הגענו עם חברת הביטוח, הסתיים תיקה בסכום כוללה של 160,000 ₪.

תאונת דרכים קלה שהסתיימה בפיצוי של 400,000 ₪

ע', עברה תאונת דרכים קלה. במהלך השנים התלוננה על כאבים בגופה, ולא מצאה מזור למכאוביה. הרופאים לא שהו לתלונותיה ולא מצאו את סיבת הכאבים. העדיפו לפתור אותה בתשובות לאקוניות ולפיהן "יהיה בסדר". חברת הבטוח הציעה הצעת פשרה נמוכה ביותר בערכי כאב וסבל מינימליים. כאשר תיקה הגיע לידינו, עברנו על החומרים, ומהם עלתה תמונה ולפיה ע' סובלת ככל הנראה מפיברומיאלגיה. הרבה מהמומחים עדיין התקשו לקשור בין פגיעה בתאונה ובין פיברומיאלגיה. לאחר ששלחנו אותה למספר טיפולים ובדיקות, הגשנו תביעה ובית המשפט מינה מומחה בתחום הראומטולוגיה וזה אכן קבע כי ע' סובלת מפיברומיאלגיה. תיקה של ע' הסתיים בסופו של דבר בפיצוי של 400 אלף ₪.

ממכתבה של ע' אלינו:

ליאנה,
קייס שהתחיל בלי כל שם לכאבים קשים אחרי תאונת דרכים וקיבל גם שם למחלה מהר מאוד וגם את התשלום על הנזק. בסכום שלא דמיינתי כשרק התחלנו.
הצלת את חיי, ואין עורכי דין רבים שיהיו עם כזה לב ללוות קליינט עד לקבלת דיאגנוזה (אפילו עוד לא היתה לי) וקבלת פיצוי הולם בלי לוותר למרות קריסת מערכת הבריאות ולמרות שכרגיל, אף אחד לא ממש מת לשלם על נזקים.
היום, סופסוף, 7 שנים אחרי, קיבלתי את מה שמגיע לי.
זה לא היה קורה בלעדייך. תודה.
ע'

חברת הביטוח הציעה 10,000 ₪  ובסוף שילמה 350,000 ₪

את ט' הכרתי כבייביסיטר לילדיי. במהלך הזמן שמתי לב שהיא עייפה כל הזמן וסובלת מכאבים מפושטים בגופה, בעיות קוגניטיביות וחוסר ריכוז,  מה שהיה נראה לי מוזר לאור גילה הצעיר. כשחקרתי לעומק גילתי שהיתה מעורבת בתאונת דרכים לא קשה ונפגעה בגופה. ט' טענה שהרופאים לא מתייחסים אליה ברצינות. כאשר עיינתי בתיעוד הרפואי שלה עלה בי החשד שהיא סובלת מפיברומיאלגיה. שלחתי אותה לאורוטופד שאכן אישר כי החשד שלי נכון. הפנה אותה לריאומטולוג וזה אישר כי אכן היא סובלת מפיברומיאלגיה. בימים אלו לאחר שחברת הביטוח הציעה לסיים את התיק בסכום של 10,000 שח, הסתיים התיק בפשרה של 350,000 ₪.

המסקנה המתבקשת היא כמובן לברר היטב את המצב הרפואי לפני שמסיימים תיק והכי חשוב להתייעץ עם עו"ד בעל ניסיון ומומחיות בטיפול בתיקי נזיקין ונפגעי גוף, אשר יש לו ידע בתחום הרפואה, ואשר יידע לאבחן ולהפנות את הנפגע למומחים הנכונים לאיבחון מחלתו ומגבלותיו. הידע אשר צברנו ברבות השנים בטיפול בנפגעי גוף ונפש, מציב אותנו היום בשורה הראשונה של משרדי עו"ד אשר ימצו את מלוא זכויות הנפגעים ובמקרים אלו, אנו משנים חיים. חשוב לציין כי ברגע שהתיק הסתיים, לא ניתן לפתוח מחדש ו/או להגיש החמרה נגד חברת הביטוח. ניתן במקרים מסוימים להגיש החמרה אם מדובר בתאונת עבודה אשר הוכרה על ידי המוסד לביטוח לאומי למוסד עצמו, אך פעמים רבות מדובר בהליך בירוקרטי מתיש.

המאמר נכתב על ידי עו"ד ליאנה חזין רביב, שותפה במשרד עו"ד רונן ברק ושות'.

כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין רונן ברק ושות' – אין להעתיק או לעשות שום שימוש בתוכן האתר ללא אישור מראש ובכתב.
Binsted Digital
דילוג לתוכן