צור קשר

מהי תסמונת צליפת השוט – Whiplash ?

תסמונת צליפת שוט (whiplash ) נגרמת בעיקר מפגיעה בצוואר בעקבות תנועה מהירה וכוחנית (מדמה צליפת שוט) של הראש והצוואר לטווחים ולכיוונים מנוגדים וקיצוניים. תסמונת זו עלולה להתרחש כתוצאה מנפילה מאופניים, נפילה מסוס, תאונת סקי, חבטת אגרוף, אך ברוב המוחלט של המקרים בעולם המערבי צליפת שוט מתרחשת במהלך תאונות דרכים.

לחצו כאן לקרוא איך השגנו פיצוי בסך 350,000 ₪ לנפגעת צליפת שוט בתאונת דרכים קלה.

לחצו כאן לקרוא איך השגנו פיצוי בסך 660,000 ₪ לנפגעת צליפת שוט בתאונת דרכים.

צליפת שוט בתאונת דרכים מהקל אל הכבד

שילובם של הכוחות שהופעלו על הגוף במהלך ההתנגשות עם המצב הגופני הבסיסי, תנוחת הגוף והצוואר ברגע הפגיעה ואמצעי הבטיחות המותקנים ברכב קובעים את מהות הנזקים, מיקומם וחומרתם. הנזקים יכללו לרוב מתיחות וקרעים זעירים של רקמות רכות אשר יגרמו לכאבים קלים ומוגבלות תנועה שתיעלם תוך ימים עד שבועות. לעיתים הנזקים עלולים להיות חמורים יותר ולכלול פגיעה במפרקי הגוף השונים, פגיעה בעמוד השדרה וחוט השדרה, פגיעה בכלי הדם ובמוח. במקרים רבים הצוואר הוא הנפגע העיקרי.

התסמינים של תסמונת צליפת שוט

הסימנים והתסמינים של תסמונת צליפת שוט כוללים, בין היתר, כאבי צוואר וגב תחתון מלווים במגבלות בתנועה, כאבי לסתות, כאבים והתכווצות קבוצת שרירי עמוד השדרה, וכאבים בין השכמות. תסמינים אפשריים נוספים כוללים כאבי ראש, סחרחורת, ורטיגו, ראייה מטושטשת, טנטון, אובדן שיווי משקל. יתכנו גם סימפטומים על רקע נפשי הכוללים קושי להירדם, חרדה, דיכאון וקשיים בריכוז.

בארצות הברית מתרחשות בממוצע כ-1 מיליון פגיעות צליפת שוט. כ-11.3% מהם יחזרו לעבודה רק כשנה לאחר הפגיעה – משמעות נתון זה היא כי פגיעה זו מצריכה לעיתים קרובות טיפול מורכב במשך מספר חודשים. הטיפול בתסמונת צליפת שוט הינו רב תחומי וכולל טיפולים תרופתיים, פיזיותרפיה, טיפולים משלימים כגון דיקור סיני, רפלקסולוגיה, טיפולים על ידי מומחה לטיפול בכאב וכן טיפול פסיכולוגי.

משך הטיפול והחלמה

כאמור, ישנם נפגעים אשר יסבלו מפגיעה קלה, אשר תחלוף כעבור מספר חודשים ושיקום קצר, מנגד נפגעים אחרים יסבלו מפגיעה כרונית אשר תעלה על שלושה חודשים. ישנה חשיבות גבוהה לטיפול שיקומי, הכולל גם טיפול תרופתי ולפיכך ישנה חשיבות גבוהה לטיפול על ידי הגורמים הרפואיים המתאימים, לרבות אורתופדים, נוירולוגים, מומחה א.א.ג. לאחרונה עם העלייה במועדות לתסמונת פיברומיאלגיה (מחלת כאב כרונית), נראה כי אנשים אשר סבלו מפגיעת צליפת שוט, פיתחו בתוך שנה תסמונת פיברומיאלגיה, כאשר גם מומחי בית משפט, אשר מתמנים כפוסקים רפואיים בתיקי תאונות דרכים, החלו להכיר בקשר כזה.

מאחר והליך ההחלמה הוא שונה בין אדם לאדם, בעוד שנפגע אחד יחלים בתוך תקופה קצרה, לאחר טיפול שמרני קצר, נפגע אחר, יכול להישאר עם נכויות משמעותיות בתחומים שונים, אשר כולם החלו מפגיעה בצוואר, בין היתר, נכות אורתופדית, נוירולוגית, נפשית ובתחום הכאב /פיברומיאלגיה.

מה לעשות לאחר פגיעת צליפת שוט בתאונת דרכים

המלצתנו, לאחר תאונת דרכים במהלכה סבלתם מפגיעה מסוג "צליפת שוט", ובמידה ולא פוניתם באמבולנס, לגשת לטיפול רפואי מהר ככל הניתן. לשטוח בפני הרופא המטפל, את כל התסמינים מהם אתם סובלים, גם אם נראה כי לכאורה אין קשר בין הפגיעה בצוואר לאותם תסמינים, לדוגמא: דיכאון, חרדה, כאבים מפושטים בכל הגוף, סחרחורות, כאב ראש, טנטון, טשטוש ראייה וכולי.

קבלת טיפול רפואי מיידי ומענה מהיר, יכול לסייע בהליך השיקומי מחד ומאידך, לסייע בהמשך בניהול התיק המשפטי ומינוי מומחים בקלות רבה יותר בבית המשפט לכל תחום ותחום. אותם מומחים למעשה מהווים הגורם המשמעותי בקבלת הפיצוי הראוי אשר תלוי בהכרח בנכויות אשר יקבעו לכם. חשוב מאוד לשמור את מלוא התיעוד הרפואי ולבצע את הבדיקות והטיפולים המומלצים על ידי הרופאים המטפלים.

סכום הפיצוי על צליפת שוט

כמה מקבלים על צליפת שוט?

חשוב לציין כי במקרים קלים של צליפת שוט, ותסמינים אשר חולפים במהרה, יהיו זכאים הנפגעים לפיצוי בגובה של אלפי שקלים בגין כאב וסבל, הפסדי שכר לעבר כפי שיוכחו בפועל, והחזר הוצאות בעוד שנפגעים עם פגיעה כרונית ונכויות משמעותיות, יהיו זכאים לפיצויים משמעותיים, אשר עשויים להגיע למאות אלפי שקלים, שכן הפיצויים יכללו רכיבי נזק עתידיים בגין הפסדי שכר, עזרה וסיוע והחזר הוצאות.
לדוגמה פסקי דין לנפגעי צליפת שוט בתאונות דרכים

לקבלת ייעוץ משפטי ראשוני צרו קשר

אנו מלווים נפגעי תאונות דרכים מזה 30 שנים, ומתמחים בהשגת פיצויים מירביים עבור לקוחותינו כולל נפגעי וויפלאש / צליפת שוט תוך מתן יחס אישי, אנושי ומקצועי. למשרדנו רקורד עם פיצויים בסכומים גבוהים מאד וחוות דעת מצויינות שנכתבו על ידי לקוחותינו, שכר הטרחה לתביעות נזקי גוף בתאונות דרכים הינו אחיד וקבוע בחוק.

פיצוי בסך 350,000 ₪ בגין צליפת שוט בתאונת דרכים קלה

א' נפגעה בתאונת דרכים שלא היתה קשה. היא פנתה רק למחרת לטיפול רפואי והתלוננה על כאבים בגב ובצוואר. התובעת אובחנה כמי שסבלה בין היתר, מפגיעה במנגנון "צליפת שוט" וכאבים בגב. עם הזמן, מצבה החמיר, היא פיתחה תסמונת כאב כרוני…א' קיבלה המלצות לשימוש בקנאביס רפואי,  לאחר שמיצתה את כל פרוטוקול הטיפול בכאב. מינוני הקנאביס הלכו ועלו עד ל-50 גרם.

בית המשפט מינה מומחה בתחום האורתופדיה, אשר קבע לה נכות בשיעור 7.5% והמליץ על מומחה בתחום כאב. מומחית בתחום הכאב, קבעה לה נכות נוספות בשיעור 10% בגין תסמונת כאב כרוני.

מאחר והתאונה היתה תאונת עבודה, פנתה התובעת למצוי זכויותיה במוסד לביטוח לאומי, שם נקבעו לה 5% בגין הפגיעה הצווארית ו-5% בגין כאבים בגב. לאור העלויות של הקנאביס הרפואי, הצענו ללקוחה לבקש החזר הוצאות קנאביס מקופת החולים, בהיות התאונה תאונת עבודה ואכן זכאותה הוכרה.

לאחר קיום ישיבת הוכחות, הוסכם בין הצדדים על פיצוי של 350,000 ₪ נטו, מעבר לתשלומי המוסד  לביטוח לאומי והקנאביס הרפואי.

לאור האמור לעיל, אנו ממליצים כי במסגרת התביעה המוגשת למינוי מומחים, תוגש בקשה למינוי מומחה בתחום הכאב, על מנת שחברת הביטוח לא תטען בהמשך לאי זכאות להחזר הוצאות קנאביס, שכן ישנם שופטים שלא יפסקו פיצוי בגין הוצאות קנאביס ללא מינוי מומחה בתחום כאב וכאשר מדובר בתאונת עבודה, יש להגיש את החשבוניות בגין הוצאות אלו לקופת החולים ולהילחם על החזר.

ניתן לקרוא על הצלחות נוספות שלנו בהן השגנו ללקוחותינו פיצוי מקסימלי בעמוד פסקי דין והצלחות המשרד

פיצוי בסך 660,000 ₪ בגין צליפת שוט בתאונת דרכים

פסק דין שהתקבל בנובמבר 2021:

התובעת נפגעה בתאונת דרכים בשנת 2012. אורטופד אשר מונה קבע לה 10% נכות בגין הגבלה בתנועת עמוד השדרה והמליץ על מינוי נוירולוג. פרופ' ירניצקי אשר מונה, בדק את התובעת, קבע שהיתה חבלת ראש, והפנה את התובעת לאבחון נוירופסיכולוגי. לאחר שנבדקה על ידו, נקבע כי אכן ישנה ירידה קוגניטיבית, ונקבעה לתובעת נכות בשיעור 17.5% לצמיתות. כל ניסיונות הנתבעת לקעקע את חוות הדעת באמצעות חקירה בבית המשפט עלו בתוהו והמומחים נותרו איתנים בדעתם כי אכן היתה חבלת ראש למרות שלא היתה חבלה ישירה לראש, אלא צליפת שוט. המומחים הסבירו כי איבוד הכרה ריגעי, והעובדה שהתובעת התקשתה לזכור את שאירע, מחזקים את הסברה כי היתה חבלת ראש. פרופ' ירניצקי אף קבע שמיעוט מסמכים, אין בו כדי לשלול נכות. בית המשפט קיבל את קביעתו של המומחה במלואה, ולא מצא מקום לסטות ממנה. סה"כ נקבעו לתובעת 23% נכות משוקללים.

זאת ועוד, בית המשפט דחה טענות הנתבעת ולפיהם אין מקום לפסוק הפסד שכר משמעותי לעתיד מאחר והתובעת השביחה את שכרה ברבות השנים, והעניק לה פיצוי משמעותי בגין הפסדיה לעתיד וגילם כ-60% ממלוא ההפסד למרות שכאמור זו השביחה את שכרה ברבות השנים.

בית המשפט מצא לנכון להעניק לתובעת פיצוי של 660,000 ₪ בצירוף שכר טרחת עו"ד ומע"מ, וכן דחה את טענות הנתבעת ולפיהן מדובר לכאורה בתאונת עבודה.

 

המאמר נכתב על ידי עו"ד ליאנה חזין רביב, שותפה במשרד עו"ד רונן ברק ובייעוץ עם ד"ר עוז פרנקו, אורתופד מומחה.

כל הזכויות שמורות למשרד עורכי דין רונן ברק ושות' – אין להעתיק או לעשות שום שימוש בתוכן האתר ללא אישור מראש ובכתב.
Binsted Digital
דילוג לתוכן